Translate

1/3/56

Deklarasi Mujahidin Patani Darul salam


Deklarasi Mujahidin Patani Darul salam

 13-06-2007. Patani. Muttakhir ini banyak desas desus dan khabar2 angin yang meniup kencang dengan berita2 bahawa satengah2 pemimpin parti2 Pembebasan Patani telah bersetuju untuk menghadiri sidang damai yang bakal diadakan antara pihak penjajah Thai dan pemimpin2 beberapa pertubuhan pembebasan Patani. Berita ini dikuatkan lagi dengan tekanan dari pihak pentadbiran KL yang telah berjanji dengan pihak Bangkok untuk memujuk para pejuang2 supaya duduk di meja perundingan.Bahkan kita banyak juga
terdengar suara2 nakal yang pernah diluahkan oleh  pegawai2 tertentu di Malaysia bahawa orang Patani jangan mimpi untuk mencapai kerdekaaan kerana pihak Thai sudah tentu  tak akan beri.Bahkan ada yang lebih nakal mengatakan kami(Malaysia) tak akan beri.!!!!Kita sedar gurau2an saperti ini kadang2 mempengruhi satengah2 pemimpin partai2.Dan kadang2 ada yang takut dengan ancaman ISA oleh satengah2 pegawai Malaysia!!!Pihak Patanikini telah menerima surat sebaran ‘Deklarasi oleh pejuang2 yang sedang berada di barisan hadapan’.Mereka menegaskan pendirian mereka terhadap perjuangan yang sedang di hadapi ini.Pihak Patanikini telah menterjemahkan teks asal dalam bahasa Thai ka Bahasa Melayu.Diharap dengan keluarnya deklarasi ini semua pihak yang terlibat dapat meyesuaikan kedudukan masing2.   
  DEKLARASI PAHLAWAN NEGARA FATONI DARULSALAM
  1. KETERANGAN / PENJELASAN
           
            Kami pahlawan Negara Fatoni Darulsalam telah mengisytiharkan perang ke atas Kafir Siam dengan rasminya04.01.2004 sehingga dapat dikembalikan tanah air kami kepada hak pertuanan Melayu asal, iaitu kepada rakyatMelayu Fatoni Darulsalam.          Operasi-operasi rompakan senjata, menyerang hendap musuh, bakar sekolah, menggelapkan bandar dan menyerang serentak pada18.02.2007, dan juga operasi pemusnahan strategi ketenteraan  musuh, politik, pelajaran , sosial dan saikologi Kafir Siam di dalam empat wilayah kesemuanya adalah  kerja yang dilakukan oleh orang-orang kami iaitu pahlawanNegara Fatoni Darulsalam. 
2. TUJUAN 
1.     Untuk menghancurkan tempat-tempat maksiat yang mengancam social budaya Islam Melayu.  
2.     Untuk menghancurkan system ekonomi, politik dan pelajaran Kafir Siam setempat.
3.     Untuk menghancurkan strategi ketenteraan musuh.
4.     Untuk menghancurkan keyakinan rakyat terhadap kuasa pemerintah Kafir Siam setempat.
5.     Untuk menghalau pendudukan Kafir Siam supaya keluar dari kawasan masing-masing sebagai menyekat / menghalang dasar assimilasi serapan budaya dan agama budha.
6.     Untuk menuntut kemerdekaan tanah air, dan hak pertuanan Melayu yang sekian lama dijajah oleh Kafir Siam untuk kembali semula kepada orang Melayu Islam Fatoni.
7.     Untuk mewujudkan keadilan mengikut prinsip yang betul.
8.     Untuk mewujudkan keamanan yang berkekalan kepada rakyat Islam Melayu.
9.     Untuk mewujudkan sebuah Negara Fatoni Darulsalamyang diiktiraf oleh umat manusia sejagat.
10.      Untuk mendapat inayah dan keredhaan daripada Allah s.w.t.   

3. PRINSIP / JUSTIFIKASI          
 Kebangkitan yang berlaku di empat wilayah sempadan selatan adalah satu kebangkitan rakyat untuk menuntut hak dan kebebasan.Satu bangsa umat yang berlainan agama, budaya dan keturunan telah dijajah dan diseleweng fakta sebenar agama dan sejarah dan ditanam pula fahaman yang salah kepada rakyat serta melakukan penindasan sekian lama. Sesungguhnya rakyat Fatoni tidak pernah terima dan iktiraf penjajahan ini. Usaha penjajah untuk menyembunyikan hakikat sebenar serta usaha untuk menukar bahasa serta budaya tidak berjaya kerana kebanyakan rakyat sedar dan tahu asal usul mereka dan atas kesedaran inilah wujudnya kebangkitan yang tidak dapat dielak dan dibendung lagi. 
4. PENDIRIAN          
 Kami pahlawan Negara Melayu Fatoni  menentang penjajahn Kafir Siam hanya semata-mata untuk menuntut kemerdekaan tanah air dan kedaulatan negara kami Fatoni. Kami tidak akan adakan sebarang perbincangan atau dialog dengan musuh kami atas apa kepentingan sekalipun melainkan serah balik tanah air kami kepada rakyat Melayu Islam Fatoni.         
 Kami tidak akan mengkhianati harta, nyawa sesiapa pun tanpa sebab-sebab yang munasabah. Kami memilih strategi perang yang boleh mengatasi strategi musuh (serta sokongan rakyat setempat).         
Politik kami mengikut prinsip dan kaedah kami sendiri dan tidak akan ikut kaedah parlimentari musuh.         
 Kami tidak akan berhenti operasi ini selagi Kafir Siam tidak serah balik tanah air dan kedaulatan bumi Fatoni kepada rakyat Muslim Melayu Fatoni.       
 KAMI PAHLAWAN NEGARA FATONI DARUL SALAM      

ไม่มีความคิดเห็น: